FAQs

Q?

Veelgestelde vragen over Yoga

A.

Mi-Yoga! omdat het gewoon goed is voor je!

Q?

Waarom zou ik Yoga doen?

A.

Er zijn diverse redenen om Yoga te doen, onder andere:

  • Yoga verbeterd je ademhaling;
  • Yoga versterkt je spieren, pezen en botten;
  • Yoga maakt je lenig waardoor de energie beter door je lichaam stroomt;
  • Yoga brengt balans en betere concentratie en geeft meer rust & ontspanning;
  • Yoga verbetert je mentale focus;
  • Yoga zorgt voor meer vitaliteit;
  • Voor je gezondheid; yoga activeert je stofwisseling, vertraagt het verouderingsproces en verbetert de bloedcirculatie;
  • Voor het bereiken van zelfrealisatie; het geeft je inzicht in je persoonlijkheid en mentale situaties;
  • En yoga doet nog veel meer...

Q?

Ik heb nog nooit yoga gedaan. Kan ik dan zomaar beginnen?

A.

Je kunt altijd beginnen met yoga, het belangrijkste is dat je begint. De Practical yogalessen zijn voor iedereen geschikt.

Q?

Moet ik mijn eigen matje meenemen?

A.

MI-Yoga heeft matjes te leen die je kunt gebruiken voor de proefles, wanneer je besluit een lidmaatschap aan te gaan, krijg je een matje van goede kwaliteit in de gewenste kleur en maat erbij. Het is hygiënischer voor jou en voor anderen.

Q?

Wat trek ik aan naar de les?

A.

Trek eenvoudige sportkleding aan die jou lekker zitten. Yoga doen we op blote voeten dus houdt daar rekening mee. Doe geen sierraden om want die  kunnen in de weg zitten, en gebruik zo min mogelijk parfum, om anderen niet te storen.

Q?

Kan ik eten voor de les? En water drinken?

A.

Bij voorkeur doe je yoga op een lege maag en eet je uiterlijk 2 uur van te voren. Lukt dit niet neem dan een kleine/lichte maaltijd;
Zorg ervoor dat je gedurende de dag voor en na de les voldoende water drinkt;

Q?

Ik voel me veel te stijf voor yoga, ik ben bang dat ik de houdingen niet kan uitvoeren, kan ik dan wel meedoen aan een les?

A.

Yoga is voor iedereen geschikt. Als je een houding tegenkomt die te moeilijk voor je is, zal de docent de houding voor je aanpassen, met als doel vooruitgang te boeken. Het is heel normaal dat men aanpassingen nodig heeft tijdens het beoefenen van yoga. Een stijf lichaam is geen reden om geen yoga te doen! Intengendeel, het is juist een reden om het WEL te doen. Vraag om hulp, zodat je een comfortabele en veilige manier vindt om binnen jouw eigen grenzen te oefenen.

Q?

Ik heb een blessure, kan ik toch deelnemen aan de yogales?

A.

Het is afhankelijk van de blessure die je hebt. Het is belangrijk om dit voor de les te overleggen. MI is gespecialiseerd in het omgaan met blessures. Yoga kan je helpen om je grenzen te leren kennen en er meer bewust van te zijn, maar tijdens het herstelproces heb je mogelijk een meer individuele aanpak nodig. Dus geef het aan en informeer naar de mogelijkheden. Overleg ook altijd met je behandelend arts.

Q?

Helpt yoga tegen stress?

A.

Het is al lang bekend (en uit onderzoeken bewezen) dat yoga je kan helpen beter met stress om te gaan. Zowel fysieke als mentale stress. Het kan je helpen om opgebouwde stress los te laten en je in balans te brengen in je dagelijkse leven. In combinatie met zenmeditatie zal het effect nog sterker zijn.