Lesvormen


Practical Yoga - Pralaya Yoga

Practical Yoga is gebaseerd op de principes van het “Pralaya Yoga” systeem ontwikkeld door Robert Boustany. Functionele spierversterkende oefeningen om meer kracht en praktische flexibiliteit te creëren en zodoende de levensduur van de gewrichten te verlengen. Ontdek je lichaam met deze bijzondere work-out. Er worden (vergeten) spieren in beweging gebracht, die het dagelijkse leven vergemakkelijken en die ondersteunend zijn voor een gezond lichaam en elke vorm van sport, maar ook ondersteunend voor revalidatie. Blokkades in bindweefsel worden op veilige wijze losgemaakt, zodat de prana (levensenergie) weer beter kan stromen. De lessen bestaan uit dynamische en statische houdingen welke kracht, flexibiliteit en energie ontwikkelen. Check voor meer informatie de website: www.pralayayoga.com

Bekijk het rooster


Kundalini Yoga 

Kundalini Yoga is een van de meest krachtige en veelzijdige vormen van yoga. Er wordt gewerkt met dynamische oefeningen, ademhalingstechnieken, mantra's en krachtige meditaties. Je voelt de werking direct!
De kundalini Yoga lessen leren je je eigen energieveld te beheren en ook te versterken. Daarnaast zullen ze een vrije energiestroom in je lichaam stimuleren ter bevordering van je bewustzijn. De zintuigen komen tot rust, de energie gaat beter stromen en het is ontspannend voor lichaam en geest. Kundalini Yoga brengt je energieniveau op een hoger peil, waardoor je wezen in lijn wordt gebracht met wie je werkelijk bent en je uiteindelijk wakkerder bewuster en stralend gezond wordt. Het is een volledige workout voor lichaam, geest en ziel. De lessen zijn een combinatie van oefeningen, chanten van mantra's en ademhalingstechnieken, mudra's en meditaties.
De lessen zijn uitdagend, confronterend en inspirerend en voor iedereen geschikt!

Je brengt je lichaam in vorm en traint de geest om flexibel en stabiel om te gaan met stress en verandering. Negatieve patronen en weerstanden worden doorbroken. Je krijgt meer zelfvertrouwen en je realiseert je mogelijkheden.

Bekijk het rooster


Ashtanga Yoga

Een dynamische yogavorm op het ritme van de ademhaling. Een intensieve manier om yoga te beoefenen, die er voor zorgt dat je je mentaal en fysiek beter gaat voelen. De les wordt verdeeld in 8 delen, Ashtanga vertaald: Asht: Acht, Ang: Delen, Anga: ledematen. De zelfbeheersing, zuivering (zelfobservatie), asana (houding), het beheersen van de ademhaling, de zintuigen, concentratie, meditatie en de stilte (gedachteloos bewustzijn).

Klik hier voor meer info


Go with the Flow Yoga

Ontdek wat adem met je kan doen!

Ga mee met de flow en volg het verloop en intensiteit van de les. Ervaar een diepe sensatie van ademhalen en voel hoe je lichaam reageert op pranayama. Een dynamische les met vloeiende bewegingen en veel ruimte voor spontaniteit.
De yogales lijkt ogenschijnlijk rustig, maar gaandeweg de les wordt deze ongemerkt intensiever, uitdagender en pittiger tegelijk, waardoor de lichamelijke en mentale effecten goed merkbaar zijn.

De les wordt gegeven door Frans. Hij is begonnen in 2000 met het volgen van yogalessen. In de jaren erna is hij zich vooral gaan richten op Raja Yoga en Pranayama en heeft zich laten inspireren door Iyengar Yoga en de yogasutra's van Patanjali.

Bekijk het rooster



Hatha Yoga (Pralaya-based)

Het leren beheersen van lichaam en adem. Door middel van Asana (lichamelijke oefening) en Pranayama (beheersing van de ademhaling). Bij MI-Yoga is dit de rustige vorm, er wordt iets minder de nadruk gelegd op spierversterking, er wordt naar de houdingen gekeken vanuit het Pralaya inzicht, om op een veilige manier de yoga te beoefenen. Blokkades met name in bindweefsel worden op veilige wijze losgemaakt, zodat de prana (levensenergie) weer beter kan stromen. Deze les is voor iedereen geschikt, die wil werken aan een betere houding zowel fysiek als geestelijk en toch ook van een beetje uitdaging houdt.

Bekijk het rooster



Heart Wave Ritmes

Ervaar de golf van vrijheid in yoga en rhythm!

In deze practice ontwikkeld door Francy de Jong staan bewegings- en aandachtsvormen centraal.
Heart Wave Yoga haalt je uit je hoofd en opent je hart. Beleef de wave van diverse ritmes in de beweging en geef expressie aan wat er in je leeft. Elementen die in deze les aan bod komen zijn adem, mindfulness, energiebalans, vloeiende oefeningsseries, ritmes, klank en ontspanning.
Heart Wave Yoga is een practice voor lichaam en geest waarbij je energie, rust, balans en het plezier in bewegen ervaart!

De les wordt gegeven door Francy de Jong. Zij heeft onlangs de opleiding Yoga en Dans bij Samsara in Bilthoven afgerond. Verder heeft zij meerdere jaren ervaring in dans, yoga en is opgeleid tot creatief lichaamswerker.

Bewegen op ritmische klanken maakt je blij en krachtig, maar werkt ook verstillend. Het brengt je dichter bij jezelf en in het hier en nu. Adem en dans vanuit je hart!

Bekijk het rooster



Soft Yoga

Ontdek de kracht van aandachtig ontspannen....
Soft yoga is een herstellende vorm van yoga en werkt op diepere niveaus, het brengt lichaam, geest en spirit (terug) in balans. Het verbetert het zenuwstelsel en werkt verjongend.
Deze therapeutische yoga brengt het lichaam in een diepe ontspanning d.m.v. ondersteunende poses, hierdoor kan de energie weer gaan stromen.
Het moedigt aan om aandachtig te ontspannen en het cultiveert innerlijke bewustzijn. Poses worden lang aangehouden in volle ontspanning en zonder beweging.
Soft yoga helpt voor onze spijsvertering, chronische stress, vermoeidheid, en hoge bloeddruk.
Kom het zelf ervaren!

Bekijk het rooster



Zenmeditatie

De Zenmeditatie introductie cursus leert je mediteren op een inspirerende, verdiepende en vooral praktische manier. Deze lesmethode past bij actieve mensen die op zoek zijn naar balans en verdieping. Zen is mentale fitness met spirituele diepgang. Direct merkbare resultaten zijn onder andere een betere concentratie, beter slapen, meer energie, goed kunnen ontspannen, beheersen van verslavingen (minder behoefte aan roken, drank, snoepen), beter omgaan met pijn en emoties en meer creativiteit. Dit leidt tot verdieping en beter functioneren in werk en privé. De positieve effecten zijn in vele wetenschappelijke studies aangetoond..

Klik hier voor meer info